De geschiedenis van Brussels Airlines gaat terug tot 2002, toen het moederbedrijf SN Airholding werd opgericht door een groep van ongeveer 40 investeerders.
Het hoofddoel van de investeerders was om de continuïteit te verzekeren van een betrouwbare vliegverbinding van en naar Brussel, de hoofdstad van Europa, en dit in verband met de uitgebreide verstoring veroorzaakt door de beëindiging van Sabena. Het nieuwe bedrijf heette SN Brussels Airlines en publiceerde de eerste positieve resultaten al in 2003.
In oktober 2004 werd besloten dat SN Brussels Airlines en de goedkope luchtvaartmaatschappij Virgin Express zouden fuseren onder de algemene eigendom van SN Airholding, maar beide hun merknaam en onafhankelijkheid van marktoperaties behouden.
Brussels Airlines heeft meer dan 90 jaar ervaring in de Belgische luchtvaart.
Op 15 september 2008 kondigde de Lufthansa Groep de aankoop aan van een belang in de Belgische luchtvaartmaatschappij. In juni 2009 gaf de Europese Commissie de officiële goedkeuring voor dit strategische partnerschap tussen Brussels Airlines en Lufthansa. De beslissing maakte de weg vrij voor Lufthansa om in eerste instantie 45% van SN Airholding SA / NV, het moederbedrijf van Brussels Airlines, te verwerven. SN Airholding is sinds januari 2017 100% eigendom van Deutsche Lufthansa AG. Brussels Airlines is sinds 9 december 2009 officieel lid van de Star Alliance.
Airbus A330-300: De Airbus A330-300 is de grootste in onze vloot en vliegt voornamelijk van en naar Noord-Amerika en Afrika. Dit tweemotorige vliegtuig garandeert een hoog comfortniveau voor iedereen aan boord en biedt state-of-the-art entertainmentsystemen. Dit legendarische vliegtuig profiteert van voortdurende investeringen in de afgelopen decennia en blijft de eerste keuze van de Brussels Airlines voor langeafstandsvluchten.
Airbus A319: De A319 wordt beschouwd als de jongere broer van de Airbus A320-familie en is het kleinste vliegtuig in onze Airbus-vloot. Met 141 stoelen biedt dit tweemotorige toestel hetzelfde comfort en dezelfde kwaliteit als zijn grootste variant. Een van de belangrijkste troeven van de Airbus A319 is zijn flexibiliteit, waardoor hij op kortere start- en landingsbanen kan landen en een grotere maximale straal heeft om onze bestemmingen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten gemakkelijk te bereiken.
Airbus A320: De Airbus A320 is een van de meest veelzijdige en succesvolle commerciële vliegtuigen die snel door ons luchtruim vliegen. Dit eenmotorige tweemotorige vliegtuig bereikt bestemmingen voor korte en middellange afstanden in heel Europa en daarbuiten. De Airbus A320 luidde een nieuwe en opwindende manier van reizen in en wij bij Brussels Airlines maken deze ervaring nog leuker en kleurrijker. Heeft u onze bijzondere schilderijen opgemerkt?
Brussels Airlines is onderdeel van de grootste luchtvaartalliantie ter wereld. Het Star Alliance-netwerk is 's werelds toonaangevende netwerk van luchtvaartmaatschappijen in termen van dagelijkse vluchten, bestemmingen en landen waarnaar het vliegt, evenals het aantal aangesloten luchtvaartmaatschappijen. Het werd in 1997 opgericht als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie die klanten een wereldwijd bereik en een vlotte reiservaring biedt.
Als lid van de Star Alliance kan Brussels Airlines zijn passagiers een aantal voordelen bieden, waarvan de grootste de uitbreiding van het netwerk is. Dit plaatst Brussel en Brussels Airlines op een nieuwe basis in een 26 leden tellende transcontinentale alliantie en biedt passagiers wereldwijd bereik van en naar onze hub in Brussel. In feite mogen de voordelen van lidmaatschap van de Star Alliance voor frequent flyers niet worden onderschat. Passagiers kunnen nu naar 1.300 bestemmingen in 195 landen* reizen binnen één enkel netwerk en vertrouwen op een vlotte doorreis langs de route, evenals een efficiënte bagageoverdracht en toegang tot VIP-lounges over de hele wereld, waardoor de vluchtervaring zo comfortabel en gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt .
Miles & More-leden kunnen mijlen verzamelen en inwisselen bij alle bij Star Alliance aangesloten luchtvaartmaatschappijen. Daarnaast is het Star Alliance loungenetwerk met meer dan 1.000 locaties het grootste ter wereld.
Brussels Airlines breidt zijn vluchtnetwerk uit door samen te werken met een verscheidenheid aan hoogwaardige luchtvaartmaatschappijen om partnervluchten aan te bieden. In het geval van een codeshare-vlucht wordt de reservering gemaakt met Brussels Airlines en wordt de vlucht uitgevoerd door de respectieve partnerluchtvaartmaatschappij. Dankzij deze samenwerking met gerenommeerde partners kan Brussels Airlines haar passagiers meer keuze en flexibiliteit bieden voor hun vluchten, terwijl ze tegelijkertijd toegang bieden tot 's werelds grootste luchtvaartmaatschappijen.
BEDRIJFSACTIVITEITEN: De Lufthansa Group is een wereldwijde luchtvaartgroep. Met 138.353 medewerkers realiseerde de Lufthansa Groep in boekjaar 2019 een omzet van 36,4 miljard euro. De Lufthansa Groep bestaat uit de segmenten Network Airlines, Eurowings en Aviation Services. Aviation Services omvat de segmenten logistiek, MRO, catering en aanvullende bedrijfs- en groepsfuncties. Tot deze laatste behoren ook Lufthansa AirPlus, Lufthansa Aviation Training en IT-bedrijven. Alle segmenten nemen een leidende positie in in hun respectievelijke markten.
ORGANISATIE: Deutsche Lufthansa AG heeft de typische management- en toezichtstructuren voor bedrijven in Duitsland. De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het besturen van het bedrijf en het bepalen van de strategische richting. Het doel is dan ook om de waarde van de onderneming op lange termijn te verhogen. De Fiscale Raad benoemt, adviseert en houdt toezicht op de Raad van Bestuur. Deutsche Lufthansa AG is het moederbedrijf en de grootste afzonderlijke onderneming in de Lufthansa Group. Met uitzondering van Lufthansa Passenger Airlines worden de afzonderlijke bedrijfsonderdelen beheerd als afzonderlijke bedrijven van de Groep. Ze hebben hun eigen winst en hun operationele verantwoordelijkheid en worden gecontroleerd door hun respectieve raad van commissarissen, waarin ook leden van het management van Deutsche Lufthansa AG zijn vertegenwoordigd.
STRATEGIE: De Lufthansa Group wil de eerste keuze zijn voor aandeelhouders, klanten, medewerkers en partners in de luchtvaartindustrie en in de toekomst de wereldwijde luchtvaartmarkt als een belangrijke speler blijven vormgeven. In deze context beoogt de strategie de groep systematisch verder te ontwikkelen op basis van de drie pijlers Network Airlines, Point-to-Point Airlines en Aviation Services.
De drie pijlers profiteren van onderlinge synergieën en schaalvoordelen tussen de bedrijfsonderdelen. Lufthansa Cargo vervoert bijvoorbeeld een groot deel van zijn vracht in de buikinhoud van het passagiersvliegtuig van de Lufthansa Group. Lufthansa Technik van zijn kant heeft toegang tot onderhoudslicenties die met OEM's zijn overeengekomen wanneer Group Airlines nieuwe vliegtuigen bestelt en prestatiegegevens van moderne vliegtuigen die vervolgens worden verzameld tijdens vluchtoperaties.
Om de portefeuille van de Groep verder te verfijnen, analyseert de Lufthansa Groep regelmatig de aantrekkelijkheid van individuele marktsegmenten, hun huidige concurrentiepositie, het potentieel voor toekomstig succes en de synergieën die de afzonderlijke operationele segmenten in het netwerk van de Groep realiseren.
Op dit moment zijn er codes en 6 aanbiedingen beschikbaar voor Brussels Airlines.
In de laatste 30 dagen hebben bezoekers gemiddeld bespaard bij Brussels Airlines, en soms zijn er aanbiedingen voor gratis verzending.
Om een kortingscode van Brussels Airlines te gebruiken, kopieer je de code en plak je deze in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen. Let op: kortingscodes werken niet altijd op elke bestelling. Soms kun je de code ook gebruiken in de fysieke winkel.
Vandaag zijn er codes en 6 aanbiedingen beschikbaar bij Brussels Airlines. Gemiddeld biedt Brussels Airlines + 6 online coupons en/of promoties aan.
Je kunt besparen bij Brussels Airlines door één van de huidige coupons van kortingscouponcodes.be te gebruiken. Je kunt nu tot besparen.
Elke promotiecode van Brussels Airlines heeft een vervaldatum; je moet de code voor die datum gebruiken. Sommige Brussels Airlines aanbiedingen hebben geen vervaldatum, waardoor de promotiecode geldig blijft totdat Brussels Airlines geen voorraad meer heeft voor het betreffende artikel.
Brussels Airlines biedt de mogelijkheid om uw merk op reis direct bij uw doelgroep te brengen met creatieve en exclusieve advertentieoplossingen.
Dankzij nieuwe innovatieve media kunnen bepaalde ontvangers bereikt worden:
Een belangrijke en dynamische groep met grote koopkracht en grote interesse in innovatieve producten en diensten.
De doelgroep heeft voor en tijdens de vlucht lange wachttijden of zit lang in het vliegtuig en staat daarom open voor reclamecampagnes en nieuwe producten.
Mogelijkheid om rechtstreeks met dit "gevangen" publiek te communiceren, een voorbeeld van hun producten te geven, specials uit te lichten en een directe respons te genereren.
Gebruik een ideale omgeving voor uw campagne: de luchtvaartmaatschappij, zonder afgeleid te worden van privé of werk.
De meest exclusieve merkherinnering en het meest effectieve effect voor uw reclamecampagne zonder noemenswaardige waardevermindering.
Actiecodes | 6 |
Beste korting | €230,- |
Werkende kortingen | 0 |
Gebruikte codes | 46 |