De Amplifon Group is een toonaangevend bedrijf in de wereldwijde verkoop, toepassing en aanpassing van hoortoesteloplossingen. Met een wereldwijd marktaandeel van 9% is de Amplifon Group aanwezig in 22 landen op 5 continenten. Amplifon verkoopt haar producten in een netwerk dat bestaat uit meer dan 2100 directe verkooplocaties, 3200 shop-in-shop locaties en 3100 verkooppunten.
Wanneer een klant met een recept of voor een gehoortest naar een Amplifon hoorwinkel komt, kan hij dezelfde dag een speciaal op zijn behoefte afgestemd hoortoestel krijgen met een proefperiode van een maand. Het monsterapparaat moet perfect gekalibreerd zijn, zodat de klant geen reden heeft om het terug te brengen. De luisterervaring moet soepel verlopen, aangezien klanten gehoorverlies vaak als onprettig ervaren. Elke onderbreking of probleem tijdens de verkoop- en proefperiode kan ertoe leiden dat een voorzichtige klant zich terugtrekt.
In een zeer competitieve, gediversifieerde en gefragmenteerde marktomgeving is de Amplifon-groep uitgegroeid tot een van de grootste verkopers van hoortoestellen in de VS, EMEA en Azië/Pacific. Het bedrijf bezit 2.100 winkels en 3.200 shop-in-shops in apotheken, opticiens en dokterspraktijken, evenals nog eens 3.100 verkooppunten zoals franchises en partners.
Daarnaast is de bedrijfsvoering in elke regio anders. In de VS, waar Amplifon aanwezig is met het merk Miracle Ear, beheren de leveranciers van Amplifon de inkoop en logistiek via een B2B-model. In de EMEA-regio distribueren de leveranciers en het centrale magazijn, in Nederland en Italië, de goederen naar de retailers via een B2C-model.
Dit alles resulteert in een grote en zeer complexe supply chain. Na verloop van tijd verloor Amplifon het volledige overzicht van zijn voorraad, vooral voor producten die moesten worden aangevuld en voor het assortiment dat in winkels wordt verkocht.
Alessandro Nobile, directeur van de EMEA Supply Chain, leidde een project om de efficiëntie van de voorraad te verhogen en de distributie- en verkoopprocessen te integreren. Hij legde uit: 'De toeleveringsketen van Amplifon eindigt niet bij het verkooppunt. Het is een forensisch proces waarbij de gehele levenscyclus van het product wordt gemonitord, inclusief het retourneren van de voorbeeldproducten.'
Amplifon onderzocht eerst de zakelijke en logistieke processen van het bedrijf en besloot vervolgens de S099+ van ToolsGroup te implementeren voor het beheer van planning en vulling. Het doel was om operational excellence te bereiken door retailers het hoogste serviceniveau te bieden op het verkooppunt en hen te ontlasten van de taken van voorraadbeheer en logistiek. Amplifon voegde later ToolsGroups Machine Learning Engine (MLE) toe en begon CRM-gegevens en historische verkoopgegevens te gebruiken om de nauwkeurigheid van voorspellingen op winkelniveau te verbeteren.
Tegenwoordig is winkellogistiek veel meer gestroomlijnd en is het werk van onze meest ervaren logistieke teams volledig geïntegreerd met andere bedrijfsfuncties. Dit versterkt ons vermogen om extra waarde te genereren in onze toeleveringsketen
Door de processen en systemen te herzien, heeft Amplifon nu end-to-end controle over de supply chain en volledige zichtbaarheid van alle processen. ToolsGroup-software verzamelt gegevens alle verkoopniveaus, inclusief het verkooppunt (POS) en corresponderend met de kanalen. Zo zijn de planners van Amplifon in staat vraagtrends te herkennen, alarmsignalen te activeren en de reacties tussen de geplande en de daadwerkelijke gebeurtenissen in de supply chain te verbeteren.'
Gedetailleerde vraagprognoses worden gemaakt voor de verkoop- en marketingteams en om de optimale voorraadniveaus te bepalen. Amplifon is nu in staat om voor elk verkooppunt de juiste productmix van magazijngoederen en snel bewegende producten (connectivity tools en accessoires zoals batterijen, schoonmaakspullen, telefoons en koptelefoons) te creëren. Elk artikel wordt automatisch ingevuld op basis van de specifieke behoeften van elke detailhandelaar en hun verkoopstrategie. Het bedrijf is erin geslaagd zijn serviceniveau in de hele toeleveringsketen duurzaam te verhogen met behoud van een evenwicht tussen opslagkosten en veiligheidsvoorraden.
Door de registratie van vraaggegevens op de korte termijn en de integratie ervan in de verkoopprognose kan Amplifon het optimale voorraadniveau in de hele verkoopketen bepalen, waardoor de voorraadniveaus met 18 procent worden verminderd en de veroudering met 40 procent. Naast deze reducties was er een significante verbetering van de kwaliteit van de klantenservice.
ToolsGroups SO99 + transformeerde de centrale magazijnplanning van Amplifon en de bevoorrading van retailers. Door deze maatregel werd het logistieke team verlost van de dagelijkse taken en kon het zich concentreren op taken met een hogere voorraad en planning van de vraag. 'Vandaag de dag is winkellogistiek veel meer gestroomlijnd', zegt Nobile, 'en het werk van onze meest ervaren logistieke teams is volledig geïntegreerd met andere bedrijfsfuncties.' Dit versterkt ons vermogen om toegevoegde waarde te genereren in onze toeleveringsketen.'
Na het uitbreiden van SO99+ met ToolsGroup Machine Learning Engine (MLE), kunnen alle Amplifon-winkelmanagers de opbrengst voorspellen die in de komende één tot drie maanden kan worden verwacht. Dit helpt de beheerders om het type rendement te analyseren, omdat zichtbaar is welke lijnen worden verkocht.
Op dit moment zijn er codes en 10 aanbiedingen beschikbaar voor Amplifon.
In de laatste 30 dagen hebben bezoekers gemiddeld bespaard bij Amplifon, en soms zijn er aanbiedingen voor gratis verzending.
Om een kortingscode van Amplifon te gebruiken, kopieer je de code en plak je deze in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen. Let op: kortingscodes werken niet altijd op elke bestelling. Soms kun je de code ook gebruiken in de fysieke winkel.
Vandaag zijn er codes en 10 aanbiedingen beschikbaar bij Amplifon. Gemiddeld biedt Amplifon + 10 online coupons en/of promoties aan.
Je kunt besparen bij Amplifon door één van de huidige coupons van kortingscouponcodes.be te gebruiken. Je kunt nu tot besparen.
Elke promotiecode van Amplifon heeft een vervaldatum; je moet de code voor die datum gebruiken. Sommige Amplifon aanbiedingen hebben geen vervaldatum, waardoor de promotiecode geldig blijft totdat Amplifon geen voorraad meer heeft voor het betreffende artikel.
Als wereldleider in de detailhandel in hoortoestellen hebben we sinds 1950 de levens van miljoenen klanten over de hele wereld veranderd. Met winkels en kantoren in 28 landen en een team van 17.000 toegewijde professionals, zijn we trots om de industriestandaard te definiëren als we stellen mensen in staat om alle sensaties van geluid te herontdekken. Hoewel we constant groeien, hebben we het momentum van een start-up en zetten we ons elke dag in voor innovatie. Welke rol onze medewerkers ook spelen in Amplifon, elk maakt het meer mogelijk: meer merken voor klanten, meer ondersteuning voor collega's, meer carrièremogelijkheden en meer innovatieve mogelijkheden. We worden gedreven door onze waarden en gedreven door ons doel, en zorgen ervoor dat elke nieuwe dag kansen biedt voor innovatie terwijl we nieuwe horizonten verkennen voor ons bedrijf, onze klanten en anderen. In Amplifon maken we het meer mogelijk.
Actiecodes | 10 |
Beste korting | |
Werkende kortingen | 0 |
Gebruikte codes | 15 |