Vandaag kondigde Otrium, de end-to-end modemarkt aan het einde van het seizoen, een Series C-financieringsronde van bijna $ 102,3 miljoen aan, de lancering in de VS en de introductie van nieuwe mogelijkheden om toekomstige onverkochte mode te verminderen. Otrium onthulde ook dat de omzet in 2020 verdrievoudigd was, de geregistreerde leden meer dan 3 miljoen bedroegen en nu meer dan 300 modewinkels in zijn app heeft. Partners zijn onder meer Karl Lagerfeld, Joseph, Anine Bing, Belstaff, Reiss en ASICS.
De recente cyclus werd mede geleid door BOND (Revolut, Canva, Nextdoor) en Index Ventures (ASOS, Net-a-Porter, Farfetch, Glossier). De tour omvatte ook de voortdurende deelname van Eight Roads Ventures en bovendien zal een algemene partner van BOND, Juliet de Baubigny, ook zitting hebben in de raad van bestuur van Otrium. Het nieuw opgehaalde kapitaal zal de uitbreiding in de Verenigde Staten versnellen, de ontwikkeling van het Otrium-technologieplatform en de werving ondersteunen.
Otrium, opgericht in 2016, werkt samen met de mode-industrie om ervoor te zorgen dat elk kledingstuk wordt gedragen, helpt bij het vinden van een koper voor elk kledingstuk dat ooit is geproduceerd en biedt de tools die merken nodig hebben om de lijnen te ontwikkelen die ze willen verkopen. Door collecties aan het einde van het seizoen te verkopen op Otrium, behouden modehuizen de volledige controle over prijzen, merchandising en zichtbaarheid van hun overtollige voorraad. Ongeveer 12% van de geproduceerde kleding wordt niet verkocht.
Ons doel is om zo dicht mogelijk bij de uitroeiing van onverkochte seizoensvoorraden te komen. Ten eerste helpen we modemerken huizen te vinden voor kleding die anders niet zou worden verkocht en maximaliseren we de inkomsten die ze uit die artikelen genereren. Ten tweede gebruiken we onze diepgaande analyses om merken te helpen bepalen welke kledingstukken, in welke hoeveelheden en tegen welke prijzen, in de toekomst het meest zullen verkopen, aldus Milan Daniels, CEO en mede-oprichter van Otrium.
Otrium heeft onlangs een uitgebreide scanfunctie gelanceerd waarmee modehuizen de vraag uit het verleden kunnen analyseren om te bepalen welke items weerstand hebben, en mogelijk iconische items voor merken worden. We geloven dat de modewereld de komende jaren een herbalancering zal zien, met meer verkopen gedreven door iconische items die merken jaar na jaar verkopen, en minder afhankelijk zijn van nieuwe seizoensreleases. We werken samen met merken om hen te helpen begrijpen welke van hun artikelen de tand des tijds zullen doorstaan, tegen welke prijs en in welke hoeveelheid, voegde Daniels eraan toe.
Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het Otrium-team terwijl het bedrijf zich uitbreidt naar de Verenigde Staten en ik geloof dat het platform goed gepositioneerd is om dynamische en betaalbare oplossingen op de kledingmarkt te brengen, zei Juliet de Baubigny, algemeen partner bij BOND.
Het idee dat merken minder nieuwe artikelen produceren en zich meer richten op wat hun klanten leuk vinden en herhaaldelijk kopen, is krachtig, zegt Danny Rimer, Managing Partner van Index Ventures en lid van de raad van bestuur van Otrium. Dit is geen totaal nieuwe strategie in de mode-industrie, maar het is beperkt tot een paar items en een klein deel van de wereldwijde modemerken. Met Otrium kan elk modemerk beginnen met het opbouwen van hun portfolio iconisch.
Op dit moment zijn er codes en 10 aanbiedingen beschikbaar voor Otrium.
In de laatste 30 dagen hebben bezoekers gemiddeld 70% bespaard bij Otrium, en soms zijn er aanbiedingen voor gratis verzending.
Om een kortingscode van Otrium te gebruiken, kopieer je de code en plak je deze in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen. Let op: kortingscodes werken niet altijd op elke bestelling. Soms kun je de code ook gebruiken in de fysieke winkel.
Vandaag zijn er codes en 10 aanbiedingen beschikbaar bij Otrium. Gemiddeld biedt Otrium + 10 online coupons en/of promoties aan.
Je kunt besparen bij Otrium door één van de huidige coupons van kortingscouponcodes.be te gebruiken. Je kunt nu tot 70% besparen.
Elke promotiecode van Otrium heeft een vervaldatum; je moet de code voor die datum gebruiken. Sommige Otrium aanbiedingen hebben geen vervaldatum, waardoor de promotiecode geldig blijft totdat Otrium geen voorraad meer heeft voor het betreffende artikel.
De oprichters van Otrium, Max en Milan, begonnen na hun afstuderen een kledingbedrijf. Het bedrijf maakte onder meer truien. De Evil Cats in Space-sweater verkocht goed, maar de Skull & Roses? Niet veel. Vandaar de inspiratie voor Otrium, een terugkerend probleem voor grote en kleine kledingmerken: kleding die niet verkoopt. Hun oplossing: een online modemarktplaats die de collecties van eerdere merken met hoge kortingen verkoopt. Het opmerkelijke aan Otrium is dat het concept werkt voor zowel verkopers als consumenten.
Actiecodes | 10 |
Beste korting | 70% |
Werkende kortingen | 0 |
Gebruikte codes | 13 |